søndag den 2. december 2012

//Lakridskonfekt & snekugler


Glædelig 1.søndag i advent!

Jeg håber at I har haft en dejlig weekend og en god start på december?

Jeg har julehygget med min mor i anledning af 1.søndag i advent!
-Vi har pyntet til jul, lavet adventskrans og snekugler..
MMMMMH!

Jeg har taget et par billeder af den adventskrans jeg har lavet idag. - Er faktisk ret stolt af den!

Adventskransen er lavet af lakridskonfekt, og den er virkeligt blevet fin!
Inden i er der en halmkrans (som vi var 4 steder efter? reminder: husk at være tidligere ude næste år!!), og udenpå har jeg limet lakrridskonfekt:-))


Min mor og jeg lavede også lidt lækkert julekonfekt! 
vi begrænsede os til en, da det er den vi aller aller bedst kan lide!
Den er med marcipan, øko kokos og hvid chokolade - ret nemt:-)
- Kig lidt længere ned hvis du er nysgerrig efter opskriften!




In the making :-)


Det færdige resultat - Så fint hvis jeg selv skal sige det! ;-)



Lækre snekugler...


Ingredienserne du skal bruge:-)


Start med at sæt chokoladen i et vandbad så den kan smelte.


Ælt marcipanen med kokos, så marcipanen er helt mættet.


Tril marcipanen med kokos til små mundrettet stykker.


Vend marcipan kuglerne i den smeltede chokolade og derefter tril dem i kokos. (man kan blande kokosen med lidt flormelis, hvis man vil det :-))


Når snekuglerne er blevet vendt i chokolade og kokos skal de på køl til de er kølet ned og ikke hænger sammen på de kommer i glas.


Og VOILÀ, de lækre snekugler er klar til at komme på opbevaring og blive spist!

MMMH, smovse smovse smovse!

Ha en fortsat god søndag!

XOXO

Ingen kommentarer:

Send en kommentar